Naine püüdleb rahu, mees vabaduse poole

Vabadus on mehele sama mis rahu naise jaoks ja vastupidi.

Tasub märkida, et ei rahu ega ka vabadus saabu (ja sealtkaudu ka õnn) teatud tegurite koostoimel või kokkulangemise tagajärjel. See on teatud hingelis-vaimne kvaliteet, kuhu elatakse sisse, see juhtub inimesega sisemiselt. Kui see juhtub, saab seda nimetada küpsuseks. Küpsus on omaduste tasakaal mis kõige paremini väljendub naises rahuna ning mehes (sõltumata eluolukorrast või teguritest) vabadusena. Need kaks kvaliteeti õhkuvad inimesest ja seda õhkumist pole võimalik järele teha, treenida. Sinna lihtsalt tuleb jõuda. Retsept sinna minekuks on lakooniline – tuleb lihtsalt sukelduda ning mitte ujuda pindmistes kihtides.

Selleks, et me seda suudaks, peame me enestes leidma pidepunkti, see on toetuspind puhuks kui meid ümbritsev maailm pilviseks ja tormiseks muutub. Kui meil on olemas pide, suudame endid läbi kanda väljakutsetest, mida elu meie teele veeretab. Pidemena võime mõtisklusmeditatsioonis kujutada sisemist ukselinki, aga see võib ka olla Jumalik säde meis, mis meile seesmiselt toitu annab, piisab ennast vaid mõelda selle toitva allika juurde, et see on reaalne. Need ei ole lihtsalt sõnad, vaid reaalne meditatsiooniobjekt.

Naine, kes on eneses leidnud rahu, on ületanud suured vastuolud, takistused, ta on leidnud oma viisi ja võtme kuidas ta selle maailmaga suhestub.

Mees, kes kogeb eneses tingimusteta vabadust, on samamoodi ületanud oma sisemised vastuolud ja leidnud viisi, kuidas selle maailmaga suhestuda endale omapärasel viisil. Ta elab oma elu, ei võistle, vaid täiustab ja lihvib seda, mis talle antud on ning suhtub leplikkusega kaartidesse, mis talle elu poolt antud.

Otsuste ja valikute tegemisel tuleb meil tunnetada laiemat perspektiivi kui vaid seda, mis on mugav ja kasulik. Meie raskused on meie meistriklassi algus.

Leidkem julgust sukelduda, tehkem seda rahulikul, kannatlikul viisil. Aega on.


5 SAMMU RAHU JA VABADUSENI:

1) Kirjelda (pane paberile kirja või leia sõber või sõbranna kellele sa seda kirjeldad) enese jaoks olukorda milles oled, püüa sellest mõelda kui filmilõigust mida vaatled, loo mõtteline distants enese ja situatsiooni vahele, et tekiks ruumi.

2) Leia üles laetus ning emotsioon sellest olukorrast. Laetus ning emotsioon viitavad sinu pildilistele aspektidele, mida eneses kannad ja mis aeg-ajalt meis esile kerkivad põhjustades kogemust, mida sa teadlikult vältida üritad, aga mis ikka ja jälle esile kerkib. Sellele võib anda ka teise nime – sinu vari. Inimesel on pildiline teadvus.

3) Koge teadlikult eneses olevat pildilist aspekti – ära põgene selle eest, ära kuku auku sellest, lase sel tulla ja olla ning ise samal ajal püüa olla selle suhtes seesmiselt distantsil. Kogemise lubamine võtab kogetavalt jõu, sellega võitlemine võtab jõu aga meilt endilt.

4) Mõtle endast kui ruumist. Selles ruumis peab kusagil sinus olema ka koht, kus asub antud pildilise aspekti vastand. Alustuseks piisab, kui lood sellele vastandile lihtsalt enda sees ruumi või nagu konstellatsioonides öeldakse – annad sellele enda sees koha. See on nagu Jumalik säde, mis on meis igaühes, ka siis, kui inimene seda ei tunne või ei tunnista.

5) Korda samme 1-4 iga kord, kui tekib olukord, kus on laetus ning emotsioon. Rahune, sest see kõik oled päeva lõpuks sina ise.


Vabastava hingamise grupiseansile 7. mail kell 11.00 Eluring Terapeutikumis saadaval kaks vaba pääset. Saada kiri elli@kaksikleek.ee või kristo@kaksikleek.ee.

28. mail kell 11.00 - 14.00 toimub meil loeng-praktika "Esivanemate mustrid meie suhetes". Registreerumiseks saada kiri elli@kaksikleek.ee.

Eelmine
Kes tahavad maailma paremaks muuta, ei soovi enesega tegeleda
Järgmine
Mille heaga elu sind üllatada võib?

Lisa kommentaar

Email again: